Dzisiaj jest Sobota 18 sierpnia 2018
Przepisy kulinarne - Słownik pojęć

WASABI


Roślina znana powszechnie jako japoński chrzan, ma nieco zbliżony do chrzanu, bardzo ostry smak. W kuchni japońskiej używana przede wszystkim do sushi.

Ostatnio odwiedzony przepis kulinarny

Budyń dietetyczny z twarożku z truskawkami


Składniki: 30 dag świeżego, niekwaśnego, chudego twarożku, 3 dag masła, 8 dag kaszy manny, 3 białka, 25 dag truskawek, szczypta soli, 10 dag cukru, cukier waniliowy, tłuszcz i bułka tarta do formy, sok owocowy Przygotowanie: Formę budyniową wysmarować tłuszczem i wysypać bułką tartą. Truskawki przebrać, umyć, osączyć, usunąć szypułki i zmiksować lub przetrzeć przez gęste sito. Twaróg przepuścić przez maszynkę. W misce utrzeć masło z cukrem, cukrem waniliowym i solą, dodać kaszę Stale ucierając dodawać stopniowo twaróg, a pod koniec przecier truskawkowy. Jeszcze chwilę ucierać. Z białek ubić sztywną pianę, dodać do masy budyniowej i wymieszać ostrożnie, aby nie uszkodzić jej struktury. Całość wyłożyć do formy budyniowej, szczelnie zamknąć, włożyć do drugiego dużego naczynia z wodą, przykryć i gotować na parze ok. 40 min. Po ugotowaniu lekko przestudzić, wyjąć z formy, podzielić na porcje i polać sokiem owocowym.  

Przepisy kulinarne - losowy

Kotleciki z tuńczyka


Dla dziecka od: 1 roku Składniki:
- 5 ziemniaków średniej wielkości
- 50 g (ok. 5 łyżek) świeżej lub mrożonej mieszanki warzywnej
- np. marchewki
- selera
- fasolki szparagowej
- cebuli
- 25 g margaryny
- puszka (180 g) tuńczyka
- 2 łyżeczki mąki
- sól i pieprz
- tłuszcz do smażenia

Sposób przyrządzania:

Ugotuj warzywa i ziemniaki (jeśli są duże, pokrój je na kawałki) tak, by były całkiem miękkie i dały się po odcedzeniu łatwo rozgnieść. Jeśli używasz szybkowara, możesz to zrobić na dwóch jego piętrach i wtedy zajmie ci to ok. 5 minut. Wymieszaj masę ziemniaczaną z masłem, drobno pokrojonymi warzywami, tuńczykiem, solą i pieprzem. Z otrzymanej mieszaniny lekko umączonymi dłońmi formuj małe kotleciki. (Powinno ich wyjść szesnaście). Podgrzej tłuszcz na patelni i smaż na niej kotleciki z obu stron, aż staną się rumiane.
Podawaj z surówką z warzyw.
Przygotowanie - 15 minut.