Dzisiaj jest Piątek 21 lipca 2017
Przepisy kulinarne - Sałatki i surówki

Surówka z czarnej rzepy z ananasem


Przygotowanie: 10 minut

Kaloryczność: 150 kcal/porcja

Trudność: bardzo łatwe


Składniki na 8 porcji

• 1/2 kg czarnej rzepy • 2 marchewki • 1/2 -1 puszki ananasa • 2 łyżki majonezu • 1/2 małego jogurtu naturalnego • szczypta soli • około 3 łyżeczek cukru • 1/2 cytryny
Etapy przygotowania

1. Rzepę obrać, umyć i zetrzeć na tarce, posolić, skropić sokiem z cytryny i odstawić w chłodne miejsce na 10-15 min. Odsączyć powstały sok. Dodać startą marchewkę i ananasa pokrojonego w kostkę. Przygotować sos z majonezu i jogurtu, doprawić cukrem (około 3 łyżeczki) i ewentualnie solą do smaku. Wszystko dokładnie wymieszać. Smacznego!!!

Ostatnio odwiedzony przepis kulinarny

Eskalopki z indyka


SKŁADNIKI: PORCJA: 400 KCAL - 150 g piersi z indyka - 2 łyżeczki pesto - łyżeczka oliwy z oliwek - 1/2 łyżeczki mąki - 1/2 kieliszka białego wytrawnego wina - 2 małe ziemniaki - sól - świeżo zmielony pieprz. SPOSÓB PRZYRZĄDZANIA: 1. Z mięsa zrób jeden duży lub dwa małe filety. Rozbij je lekko tłuczkiem, posyp solą, świeżo zmielonym pieprzem i natrzyj pesto. 2. Filety zwiń w roladki, tworząc z nich eskalopki, obwiąż białą nitką lub zepnij szpadkami. 3. Eskalopki posyp mąką, przyrumień na rozgrzanej oliwie, a następnie przełóż do rondelka i duś na małym ogniu pod przykryciem, skrapiając od czasu do czasu białym winem. 4. Ziemniaki obierz i ugotuj. Po około 25 minutach zarówno ziemniaki, jak i eskalopki będą gotowe.

Przepisy kulinarne - losowy

Kotlety jagnięce z musem jabłkowym


Składniki: - 50 dag jagnięciny z udźca
- łyżka oliwy
- 4 duże jabłka (najlepiej antonówki)
- 2-3 goździki
- szczypta gałki muszkatołowej
- imbir
- ziarenka Smaku WIN lARY
- pieprz Wykonanie: Nieobrane jabłka pokrój na ćwiartki i wytnij z nich gniazda nasienne. Owoce włóż do garnka, wlej ćwierć szklanki gorącej wody i wrzuć goździki. Duś pod przykryciem na małym ogniu, aż zmiękną. Przetrzyj jabłka przez sito i dopraw szczyptą gałki, a jeśli za kwaśne dodaj łyżeczkę cukru. Z mięsa usuń błony i tłuszcz i pokrój na 4 kotlety. Ubij je zwilżonym tłuczkiem, nadając jednocześnie owalny kształt, cieniutko posmaruj oliwą, oprósz pieprzem, imbirem i Ziarenkami Smaku. Usmaż na rumiano z obu stron na beztłuszczowej patelni. Podawaj z gorącym musem jabłkowym i ryżem ugotowanym na sypko.